29 Ocak 2011 Cumartesi

İncir Tatlısı

Çocukluğumdan kalan bir tat. Annemin beni çok seviyor diye incir uyuşturması yaptığı daha dün gibi aklımda. Tabi o zamanlar el blendırı gibi aletler yoktu. İncirler olabildiğine ufak doğranır ve şekerle ezebildiğin kadar ezerdin. O zaman da incirler dibine çöker bense tatlının üstüne yer altını anneme bırakırdım. Şimdi teknoloji gelişti tabi, ama ben yinede annemle yemeyi çok seviyorum. O günlerin sıcaklığıyla size çok güzel bir tarif sunuyorum. Afiyet olsun.

İncir Tatlısı(İncir Uyuşturması)
Malzemeler:
1 lt süt
10-13 adet kuru kayısı
2-3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:
Süt kaynatılır. Diğer taraftan incirler küçük parçalara ayrılır. İncirlerin üzerine toz şeker serpilir. Eğer incirler çok yumuşak ve bal gibi kıvamdaysa az şeker biraz daha sert ise en fazla 3 yemek kaşığı toz şeker katılır. Kaynayan sütten 1-2 kepçe süt incirlerin üzerine dökülüp el blendırı ile iyice parçalanır. Kaynayan sütün tamamı eklenip bir iki kez daha blendır çalıştırılır. Krep kıvamındaki karışım kepçe ile kaselere boşaltılıp aynı yoğurt uyutur gibi sıcak yerde üstü kapalı bekletilip kıvamı tutunca buzdolabına alınır. Afiyet olsun.
Not:Ben kalorifer peteği veya fırında düşük ısıda 5 dakika bekletiyorum.